Middag på restaurang!

Nu är vi hemma igen. P och jag har varit på restaurang och ätit middag! Helt själva, det ni! Barnen (alla 3) fick vara hos mormor och morfar. Det gick hur bra som helst. V hade varit jätteglad. A och N brukar ju få sova över där på fredagarna så för dem var det som vanligt. Vi plockade upp V på vägen hem, han somnade i bilen så det var bara att lägga över honom i sängen.

Vi testade en ganska ny restaurang här i närheten. Det här åt vi: 

Till förrätt tog jag Tonfisksallad med sardelldressing och P tog Råbiff med rödbeta, kapris, äggula och örtsallad. Fattar inte hur man kan äta råbiff men P sa att det var jättegott (?)

Till huvudrätt tog jag Grillad entrecôte med mozzarella- och tomatsallad och rostad färskpotatis och P tog Svamprisotto med primörer.
När jag hade beställt sa servitrisen "har du ätit entrecôte förut så du vet hur köttet är? Det är ganska mycket fett och så på den, men det ska vara så annars blir det så torrt..." Ok, där förstörde hon mina förväntningar. Hon ville visst bara informera mig om att köttet är kass så jag inte ska gnälla sen, eller? Kändes som att hon "ursäktade" rätten innan hon kom in med den. Konstigt.
Jag kan säga att jag har ätit godare entrecôte förut, den köttbiten var det inte bara en massa fett på, utan den var riktigt seg. P's risotto var i alla fall god. Själv petade jag mest på köttet och åt upp tillbehören.

Till efterrätt valde jag Hemlagad vaniljglass med hjortron, det var supergott! P tog Inkokt apelsin med älgörtssorbet och chokladkräm, det var också ett bra val.

För att sammanfatta det hela... Maten var väl sisådär, kunde ha varit bättre, men det var så mysigt att de hade kunnat servera oss makaroner och falukorv och jag hade inte brytt mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0