Natten

Har känt mig lite trött idag. Blev lite hackig sömn inatt. Barnen vaknade runt halv tolv. Det tog ca 20 min för N att somna om och precis när hon gjort det och jag försiktigt försöker gå ur rummet så börjar golvet knarra och A sätter sig upp i sängen! Fick lägga mig lite hos honom slumrade själv till lite (vet inte hur jag lyckades göra det för jag låg inte bekvämt i hans lilla säng) när jag sen ska upp så vaknar N IGEN och vill ha vatten. Hon vill inte sova själv säger hon och gråter lite. Jag pallar inte att ligga i hennes lilla säng utan sätter mig vid sängkanten men ungen somnar aldrig om! Efter ca 15-20 tror jag att hon har somnat så jag ställer mig upp och N (som inte alls sover)  blir ledsen för hon tror att jag ska lämna henne ensam i sängen. A vaknar av gråtet så nu är båda ungarna vakna. Det slutade med att N fick lägga sig i V's spjälsäng och A fick trängas med V, P och mig. Inte bekvämt men barnen var i alla fall nöjda.
Kollade lite på nätet om barn och sömn idag. Hittade mycket om hur man får barnen att somna men hur sjutton får man dem att stanna kvar i sina sängar HELA natten då?? Fanns inga tips tyvärr...

Kommentarer
Postat av: gladulle

En period när vi hade nattvadring så ställde vi in en extra säng typ tält säng i vårat sovrum och bäddade med täcke och kudde där. Den som kom fick lägga sig där i början blev det lite protester men sen hände det att dom gick och la sig där utan att jag vaknade. det varade i några månader sen så börja dom sova i sina egna sängar. Vi var noga med att tala om att dom var välkommen att sova i mammas och pappas sovrum men i extrasängen så att mamma och pappa oxå skulle kunna sova. Det var himla trångt och stökigt i sovrummet under dessa månader men det var det värt att få sova själv i sin egen säng. Det funkade för oss.



Lycka till för jag vet hur jobbigt det är att aldrig få sova en helnatt.

2008-08-26 @ 22:35:30
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0