En halv peng?

Några av N's kompisar har börjat tappa sina mjölktänder så det pratas mycket om tandfen... Varje dag när vi borstar tänderna står N och "går igenom" sina tänder för att kolla om någon kanske är lite lös :)
När A höll på att lära sig att gå, slog han i ena framtanden i ett trappsteg så en bit gick av. N kom på att fråga mig vad vi gjort av den där biten som lossnade. Inte vet jag (det var ju 2 år sedan) kommer bara ihåg att jag var hysterisk över att tanden var av, inte kom jag på att leta efter den biten som lossnat. Det var klantigt fick jag höra av min dotter. För om man får en hel peng för en tappad tand så borde man ju i alla fall få en halv peng för en halv tand! Tusan också, att jag inte tänkte på det... ;)


Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej A! Grattis i förskott på 3-årsdagen. Tänk vad stora vi har blivit. Nu är det tre år sedan vi föddes och på samma dag och samma sjukhus! Hoppas du får tårta och paket imorgon, själv har jag beställt en rosa tårta av mamma. Kram Ebba

2008-08-23 @ 22:43:01
URL: http://maimberg.blogg.se/
Postat av: Jupp

haha Blivande banktjänsteman månne?

2008-08-24 @ 07:32:38
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: gladulle

Barn är inte dumma. min son undrade om man inte hälde vatten i glaset man la tanden i så kanske tandfen skulle komma med en tjuga iställe för en guldtia. Hon kan ju inte stoppa en sedal i vattnet. Men i slutändan vågade han inte försoka för tänk om det inte blir någon peng alls när det inte är nått vatten dår.



2008-08-25 @ 21:22:58
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0