Galonisar - fortsättning...

N tvärvägrar att använda "barn-galonisar" nu när hon är 5 år. Men vad ska man ha som regnkläder istället då?? Jo det ska jag berätta... på Polarn o Pyret finns jättebra överdragsbyxor i vattenavvisande material för de lite äldre barnen med matchande jacka. 600 kr för byxan och 800 för jackan. Poff så var 1300 kr borta. Istället har N nu ett par svarta överdragsbyxor som egentligen är lite för stora. Jag väntade mig att hon skulle vägra ha på sig dem men INTE! Allt är tydligen bättre än "barnsliga" galonisar. En ny jacka behövde hon hur som helst. Visst hade jag tänkt mig något under 800 kr, men som en kompis sa, man får se det som en investering! POP är ju kända för bra kvalité så det ska väl funka till småbrorsorna också. Den svarta byxan kommer funka men det blir nog svårare med den ILLROSA jackan :P
Jackorna fanns i rött, mörkblått och nån slags jeans-lookalike och så då den illrosa som N fastnade för (mycket oväntat...) Jag skulle inte ha köpt den rosa om det inte var för att de andra jackorna var SLUT i strl. 116 :( Självklart hade alla SMARTA mammor och pappor (som var ute i god tid) redan köpt upp alla jackor i de SMARTA färgerna. 

Kommentarer
Postat av: Jupp

Oj... N hos mig har fortfarande "barn-galonisar" fast hon fyller 8. Ibland är det fördel att bo i en stad som inte har något som helst utbud på kläder annat än H&M. Alla ungar ser ut som små kopior. De som inte gör det blir retade.... för att de är annorlunda. fniss

2008-08-13 @ 07:15:33
URL: http://veochvett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0