Julbak

Jag fick sovmorgon i söndags. P och N smög upp och ordnade frukost med nygräddade baguetter (det är lyx! att äta vitt bröd mums!) Efter frukosten åkte N och jag och handlade. Vi skulle julbaka! Lussebullar, knäck, pepparkakor, pepparkakshus... På Hemköp insåg jag att alla andra också hade bestämmt sig för att göra detsamma. Det fanns inget florsocker i sockerhyllan. Kesellan som jag  behövde till lussebullarna var också slut. Som tur var hade min mamma ett välfyllt "bak-skafferi". Vi hämtade upp pojkarna och åkte hem. Kusinen A ville gärna vara med och baka så hon kom över. Det var jättemysigt! Vi lyssnade på julmusik och bakade i flera timmar. Barnen gjorde jättefina pepparkakor som de dekorerade med kristyr. Jag hade tänkt att vi skulle göra ett eget pepparkakshus men jag hejdade mig lite där... och köpte en färdig sats som man bara klistrade ihop med smält socker. Så nu har vi frysen full av lussebullar och en jätteburk med pepparkakor. Knäcken hoppade vi över. Det är nog lite för kladdigt för en 3 åring som kan allt själv :P

    


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad mysigt det lät med bakning och julmusik! Fina lussebullar och pepparkakshuset såg väldigt smarrigt ut :)

2008-12-09 @ 19:23:38
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0