Snabb knäck i micro!

Hittade ett recept på snabb knäck i micro på min vän M's blogg. Testade idag och snacka om att det går fort att göra supergod knäck! Jag älskar knäck men tycker att det är sååå trååååkigt att stå och röra i en kastrull i typ en timme. Så det här med knäck i micron passar mig perfekt!

Så gär gör man...

1 dl socker
1 dl grädde
1 dl sirap
½ dl hackad mandel

Blanda
Kör på full effekt i ca 2-3 min
Rör om
Kör på full effekt i ytterligare 2-3 min
Gör "kul-provet" om det inte stelnar så kör nån minut till
Klart!

Tiden i micron beror givetvis på hur hög ens "full effekt" är... min är på 900 :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej. Vad kul att du uppskattade mitt recept på microknäck. Jag upptäckte det för några år sedan. Tidigare gjorde jag oftast inte knäck till jul även fast jag tycker det är jättegott just bara för att jag tyckte det var så svårt/jobbigt :-)

2008-12-15 @ 20:43:10
URL: http://miablogg.malmbergarna.se
Postat av: gladulle

Låter enkelt och gott, fast jag hade "förträngt" knäcken till jul eftersom jag nu försöker utesluta kolhydraterna ur kosten. Finns det knäck hemma då lovar jag att jag äter tills jag spricker. :p

2008-12-16 @ 12:22:10
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0