2 Körsbärsträd??

Vi har visst 2 körsbärsträd på tomten...Eh, ett av de planterade vi för ca en månad sedan och det andra "hittade" vi på tomten idag.
Vi har en skogstomt med massor av ogräs, sten, lite mer ogräs, fula buskar, berg mm. Hur som helst. N och A var ute på upptäcksfärd idag och uppe på "berget" (ett litet litet berg) bakom nån slags cypress har vi visst ett körsbärsträd (!) vi har bott här sedan november 2004 och hittar trädet 3 år senare. Lite knasigt...
Det nya trädet (alltså det vi planterade nyligen) har haft besök av rådjur! Jag blev galen när jag såg att de har varit på mitt fina fina träd! De har käkat upp en massa blad :( och mina jordgubbsplantor!! Imorgon ska jag till jobbet och rota runt lite på lagret, har för mig att jag har sett att vi har något slags medel eller joks som ska hålla dem borta, om det nu funkar...

Kommentarer
Postat av: Jupp

haha, det är inte lätt när det är svårt ;-)



Vi har oxå ett träd på tomten som är ett körsbärsträd, men det var vi ovissa om i ett års tid..... i år fick vi se blommor på det! Men det är gamalt och borde nästan kapas, för det är så sprött!

2008-06-02 @ 07:39:00
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Indra

Jag skulle också vilja ha ett körsbärsträd, de är så fina och det är så gott med körsbär, speciellt körsbärssaft...mumma!

2008-06-02 @ 22:16:48
URL: http://gobisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0