Jag behöver en almanacka

Varje år köper jag en almanacka, eller dagbok. Det är viktigt att den är fin och att det finns gott om plats att skriva upp viktiga saker. Typ bvc-besök, tandläkartid, kalas, gårdsfest på dagis, kalas igen... Men det blir aldrig av att jag fyller i allt det där. Vid årets slut är den lika tom som när jag köpte den, för jag har den aldrig med mig när jag verkligen behöver den. I år struntade jag i att köpa en, hur stor användning har man av den egentligen när man inte jobbar utan "bara" är mammaledig?
Istället samlar jag på mig en massa papper med tider hit och dit. Nu har jag rensat i skötväskan (eller väskorna...) och gått igenom alla mina små lappar. Den 16e har jag tid hos barnläkarmottagningen samtidigt som tandläkartiden jag bokade om idag... Den 24e ska jag göra slingor samtidigt som jag ska till barnläkarmottagningen (den här gången med V) och lämna prover. Sen var det överflyttningsamtal på dagis nån dag, det skrev jag aldrig upp utan det skulle jag komma ihåg (eller hur) Borde kanske köpa en lite mindre almanacka som inte väger 10 kg utan ryms i skötväskan... Att jag aldrig lär mig :P

...just det, jag missade BVC tiden förra veckan, så jag ska dit den 16e... ojoj...det var ju redan fullt upp då...

Är det någon av er mammor som känner igen sig? Eller är det bara jag som är lite virrig?


Kommentarer
Postat av: Jupp

Jag är lika snurrig! Skyllde i det längsta på "ammningshjärna" och tänkte fortsätta amma tills hon blir tonåring, men insåg hur själviskt det skulle vara... ler så nu skyller jag på åldern i stället! ;-)



Jag var till tandis idag! Så jag har mitt avklarat! lipas lite Inga hål nu heller... har inte lagat ett enda hål i mitt liv... vet inte hur det känns! :-)

2008-06-04 @ 20:43:48
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Jupp

Mitt mail till dig kommer inte fram... skicka ett till mig så jag kan skicka reply till dig....



adressen är ovan.... ;-)

2008-06-04 @ 20:45:09
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag känner mig ständigt virrig, jag skriver lappar för att komma ihåg saker och ting..speciellt när jag ska handla mat, problemet är bara att jag oftast glömmer lappen hemma!!

2008-06-05 @ 23:15:04
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0