Mumsig potatissallad

Jag bläddrade i förra numret av Allt om Mat och hittade ett supergott recept på en potatisallad! Vi grillade ju ikväll och det blev att jag gjorde både Jupps sallad och den här som jag hittade...
Nu har jag ingen aning om var jag har lagt tidningen så jag har inte exakta mängderna men det jag hade i var:

Färskpotatis
Blomkål
Pesto
Knaperstekt bacon
Rödlök
Marinerade kronärtskockor
Cocktail tomater

Ringla lite olivolja över potatisen och rosta i ugnen tillsammans med blomkålen (ca 30 min) 
Jag hade fryst blomkål som jag tinade lite i micron och så hade jag i den när potatisen nästan var färdig. Tar man färsk blomkål funkar det nog att ha i den samtidigt med potatisen.

När potatisen och blomkålen är färdig blandar man i ordentligt med pesto.

Dela cocktailtomaterna, skär kronärtskockorna i mindre bitar, knaperstek bacon och blanda i.

Salta och peppra efter egen smak.
Jag valde att toppa med lite ruccola.


Kommentarer
Postat av: Jupp

Mmm, det lät gott! :-)

2008-06-08 @ 09:32:43
URL: http://veochvett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0