barnvagnar...

Första gången jag var gravid blev jag förvånad över det stora utbudet av barnvagnar och div. bebis-prylar. Men med åren har jag nästan blivit besatt! Den första vagnen vi köpte var en Emmaljunga Sport Edge. Bland de dyraste som fanns... Den hade en massa fiffiga finesser och jag föll för alla. Det tog inte lång tid innan jag ångrade det köpet. Stor, tung och klumpig. Den fick ju knappt plats i bilen, chassit i bagageluckan och liggdelen i baksätet (det var ingen liten bil vi hade ska ni veta, en vanlig Volvo S60) Tur att vi bara var 3 i familjen då.
Jag minns mammorna i mammagruppen som hade små nätta vagnar. Å vad jag ångrade mig. Men jag behöll vagnen, vi gav ju runt 8000 för den. P's brorson köpte sin första bil den sommaren, för 6000, han tyckte vi va helknäppa som spenderade så mycket på en vagn.
När A (barn nr 2) var strax över året sålde jag den! Efter några veckor kom överraskningen, jag var gravid igen! Å du som precis har sålt din vagn, typiskt! Vad synd! Så sa mina vänner, själv tänkte jag YES! Urban Jungle here I come!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0