Dagen idag

Lite halvstressig morgon. Det skulle vara gårdsfest på dagis idag, och barnen skulle få vara utklädda om de ville. Smarta jag hade (nästan) glömt bort det. De hade Astrid Lindgren tema så barnen skulle klä ut sig till någon barnboksfigur. N valde Madicken och A valde att ha på sig sin cowboy hatt. Är det utklädning så funkar det inte utan hatten! Han älskar den. (Självklart fick man klä ut sig precis som man ville) Enda problemet med Madicken/N var att vi inte kunde hitta passande hårband, men situationen löste sig, N accepterade en rosett med gult sidenband.
Efter lämning var det dags för present-shopping! Jag hade en massa pappersarbete som jag var tvungen att hinna med idag så jag stressade så mycket att jag glömde bort hälften av vad jag hade tänkt mig kolla på... Jag köpte i alla fall present till E, som fyller imorgon. Glömde köpa nån liten grej till hennes lillebror, men det hinner jag nog imorgon.
Kl 15 var det dags för Gårdsfesten! Barnen sjöng jättefint! Efter uppvisningen var det tipspromenad. Jag och C's mamma prickade nog inte in många rätta svar. Det var supersvåra frågor! De hade både barnfrågor och vuxenfrågor, vi klarade knappt barnfrågorna. Men vi skrattade hur mycket som helst så det var roligt i alla fall. Ni skulle ha sett vissa av föräldrarna, de gömde sina lappar när de skulle fylla i svaren så ingen kunde skriva av! Haha, gud vad vi skrattade!
Vi kom hem runt 5, V fick lite välling och sen bestämde vi oss för att låna kusinernas hund och gå en liten promenad. Det var ju så härligt väder! Vi var nog ute en timme tror jag. Barnen somnade sött vid halv åtta...
Ja det var väl dagen idag.


Kommentarer
Postat av: Jupp

Låter som en over all good day... :-)

2008-05-30 @ 13:39:15
URL: http://veochvett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0