Lite panik, trevlig middag och lek i snön...

Det har varit en bra helg. Lördagen började lite sisådär. P jobbade lite längre än väntat, grannarna skulle komma på middag kl halv 6. Kl tio över 5 kommer P hem, till ett skinande rent hem så klart! För han har ju världens bästa fru. Eller smartaste kanske jag ska säga... Jag höll på att drabbas av panik när jag insåg att jag aldrig skulle hinna fixa allt som behövdes fixas. Dagen innan när jag skulle ha städat (det var min plan) fick jag för mig att möblera om lite istället. Om-möbleringen gick bra men jag hann inte med "resten" (städa-diska-tvätta-vikatvätt-handla-lagamat-och-lite-till) Men, vi har ju kusinerna på samma gata så jag ringde A och frågade om hon ville tjäna en slant. Hon var verkligen värd varenda öre! 10 minuter efter jag hade ringt kom hon över med en snowracer, klädde på A och N och tog ut dem i snön. V hade precis somnat så jag hann fixa det sista. Tack igen A! Du är bäst.
Middagen var jättetrevlig, barnen hade kul och lekte utan bråk och gråt.
Idag har vi varit ute hela familjen och åkt pulka. V åkte för första gången och han tyckte att det var jättekul. Skrattade högt! När vi kom hem blev det pepparkakor och varm choklad. Mysigt! Nu sover alla. P skulle natta V, det slutade med att han själv somnade :) A och N ligger (än så länge) i sina egna sängar. Man kan ju alltid hoppas att de stannar där inatt...i alla fall ett par timmar :P

Kommentarer
Postat av: gladulle

Vilken mysig dag ni har haft:)

till skillnad mot för mig, snöstorm och flygplan är ingen kul kombination.

2008-11-23 @ 23:05:43
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/
Postat av: erika

det blir ju jättetufft det, svart me orange söm!

hur gammal?

barnmössorna kostar 150 kr st!

maila mej din adress, så lägger jag mössan på lådan mot vanlig postförskott, 11 kr



hälsning

erika

2008-11-24 @ 08:48:13
URL: http://www.ekogrejjer.blogspot.com
Postat av: Jupp

Svar: Ja för tusan... jag kommer till dig och fikar och köper "absolut inget mer plast", om du kommer till mig och "absoluta bara luktar på doftljusen" ;-) Tror du våra karlar går med på det??? fniss Men trevligt vore det ju!

2008-11-24 @ 10:37:38
URL: http://veochvett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0