Katastrof

Kommer inte på något bättre ord för att beskriva min morgon! Vaknar med jättevärk i ryggen. Det känns som om något är i kläm vid högra skuldran.

A och N vaknar tidigt, redan vid halv sju. Självklart lyckas de väcka V efter ca 1 minut. Vi går upp, lagar och äter frukost. Eller jag lagar frukost och försöker få N att äta i alla fall halva av sin halva smörgås. A vill ha mer mjölk men eftersom jag är och byter blöja på V så får han det inte på en gång, han löser det genom att  ta syrrans mjölk istället. N blir självklart jättearg, skriker och går upp på sitt rum för nu vägrar hon ju äta frukost om A ska hålla på så där säger hon. Suck. Efter en del gnäll är vi till slut klara med frukosten någorlunda i tid.

Dags att klä på sig. N är ganska tillmötesgående till min förvåning. Hon går med på att sätta på sig jeans och en långärmad tröja. A vill inte ens gå till dagis säger han så han tycker inte att det finns någon mening med att klä på sig... Efter lite trixande är både A och N påklädda.

Dags för ytterkläderna. Jag klär på V och sätter honom i vagnen. Vi har inga grindar i hallen så han måste sitta i vagnen annars smiter han upp för ena trappan eller rullar ner för andra trappan. A bråkar inte, N vill INTE ha sina överdragsbyxor! Hon hatar dem säger hon, Det gör jag med just då, eftersom de kostade 800 kr och ungen vill inte ens ha dem på sig!!! Några djupa andetag, och ca 10 minuter senare är överdragsbyxorna på och vi är på väg ut genom dörren.

Jag ska till S och fika så vi tar bilen ner till dagis idag. När vi kommer dit vill inte A gå ut ur bilen. N öppnar grinden och V går efter henne. Medan jag drar ur A ur bilen, han håller fast sig i bältet, har V hittat en pöl att sätta sig i. Mysigt. Förskolefröken E ser att A inte vill stanna så hon kommer på idén att "mamma kanske kan tuta med bilen när hon åker!" A köper idén och jag kan lämna honom utan tårar :)

Fikar hos S, åker sedan ner till centrum och köper vanliga galonisar på Lindex till N. Hittar ett par till V också så han kan få sitta i pölar. Köper lunch till mig på Il Piatto. Världens krångligaste tjej tar min beställning. Jag vill ha en Parma, kyckling, feta sallad. Men undrar om jag kan byta parman mot kronärtskocka istället. Nej det går inte. Då måste jag betälla en Kycklingsallad och lägga till feta för + 5 kr och kronärtskocka för +10 kr. Förklarar så snällt jag kan att jag struntar i hur jag måste beställa, bara jag får det jag vill ha.

Nu sitter jag här, V har somnat, jag har fått i mig min sallad (jag fick 1 kronärtskocka för 10 kr!!) 4 chokladpraliner och en latte! Dags att ta itu med tvätthögen...
 
Hur har eran morgon sätt ut idag?

Kommentarer
Postat av: gladulle

Vissa mornar är det kaos hemma hos oss, men i morse var det lugnt och skönt alla barn var klädda och mätta i magen när kl 07:15 vilket är rekord tror jag, andra mornar kan det vara bråk och skrik och tjafs fram till kl 07:40. då vi måste fara för att hinna till skolan i tid, man får hoppas att det blir bättre ju äldre dom blir.

2008-10-17 @ 13:11:25
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas att eftermiddagen/kvällen blir bättre för dig... Min morgon har varit lugn, inga tider att passa... Men Emil vaknade som vanlig vid 06.00...

2008-10-17 @ 15:06:17
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Lilla jag (this is me, FL)

Kul att se att du är och läser hos mig i bland, jag är tacksam för kommentarerna :-)



Låter som en mysig morgon, läste du mitt inlägg om Tisdagar?

2008-10-17 @ 21:33:19
URL: http://familylife.blogg.se/
Postat av: Indra

nej fy, är detta vad jag har att vänta (igen)...

Men du är kanske VAN att ha det så här....hihi....

Hoppas att du får en lugn helg iallafall..kramilikram

2008-10-17 @ 22:01:05
URL: http://gobisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0