Äppelmos och skördefest

Skördefesten var lyckad. Barnen hade kul och vi föräldrar fick umgås lite. Trevligt. Måste skryta lite om mitt äppelmos... mina tre burkar gick åt på en gång :D Men lite väl billigt tyckte jag nog att det var. Bara 10 kr för en burk sylt! Någon hade lagat egen hallon/vinbärs saft, den såldes för bara 15 kr flaskan. Det tog mig faktiskt ett bra tag att leta burkar, pilla bort etiketterna och göra nya egna, skala en massa äpplen, koka, mosa... Pengarna går ju till barnen så de hade ju kunnat bre på priserna lite eller? Moset var ju till och med ekologiskt!

Kommentarer
Postat av: S@tu

Det var mycket jobb för så lite pengar :-| Fick du inte ens lite dricks ;-)

2008-09-26 @ 21:46:18
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Lilla G

Ja, det var i billigaste laget, det tycker jag med. Men vi brukar också gå neråt än uppåt i pris när vi har försäljning av något på min förskola, man vill inte få de föräldrar som inte har råd att känna sig besvärade eller illa till mods, men 10 kr var ju nästan som att ge bort det. Man kan ju tycka att pengarna går ju ändå tillbaka till deras barn, men, men... det kanske är något du kan påverka till nästa år, nu när du sitter i föräldrarådet... ;)



Vi ser också alltid till att hålla tillställningen samma dag eller någon dag efter löning så att folk har råd.

2008-09-26 @ 23:58:54
Postat av: Misen

Hej, hej, smyger in här och hälsar på...

Ja, det var ju väldigt billigt. De hade ju lätt kunnat ta 20 kronor i alla fall!

2008-09-27 @ 16:06:03
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0