Helgen

Hotellet var underbart! Så skönt att bara ta det lugnt. Sova när man vill, hur mycket man vill :)
Middagen på Restaurang J var ok. Jag bokade bord samtidigt som jag bokade hotellet men det lyckades ändå bli fel...
När vi kom till restaurangen fanns det ingen bokning! Hovmästaren var inte direkt trevlig, hon sa att vi kunde få sitta till 21 men sen måste vi gå för hon behövde bordet. Till slut så ringde hon till hotellet för att dubbelkolla och då löste sig allt. Vi fick sitta till 21.30 istället sa hon. Vi kom kl 19. 19.03 fick vi fördrinken och någon minut senare kom förrätten. När vi ätit upp den fick vi in varmrätten på en gång. Lite stressande tyckte jag. Fick en känsla av att de ville bli av med oss fort. Men det struntade vi i. Vi var på bästa humör och en stroppig hovmästare kunde inte ändra på det! P var nöjd med maten, jag tyckte den var ok. Kocken var väldigt förtjust i balsamico creme för det hade han på alla (i alla fall mina) rätter. Men själva restaurangen i sig är jättefin! Den ligger ju precis vid vattnet så utsikten är underbar, och så har de en stor sprakande brasa som gör stämningen ännu mysigare.
Barnen hade haft det jätte bra med mormor och morfar, så de hade inte saknat oss. När vi kom hem på söndagen var det som om lilla V kommit på att vi varit borta så han blev riktigt mammig. Lämnade jag rummet så började han gråta på en gång, lilla skruttis :)
Så alla mammor där ute, det här är något jag verkligen rekommenderar! Har man möjligheten att lämna barnen hos mormor/farmor, morfar/farfar, moster/faster, kusiner, kompisar...eller någon annan barnvakt så GÖR DET! Ta en övernattning på ett mysigt hotell och ta hand om er!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det receptet tar jag gärna!

2008-09-16 @ 10:50:52
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Miss Reverse

Jag ville bara titta in för att se vem du var! :-)

2008-09-16 @ 14:59:33
URL: http://missreverse.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis

sv: hehe, det ska jag göra ;P

2008-09-16 @ 15:26:32
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: S@tu

Maken var iallafall pigg på idén :-) och ett restaurangbesök på det hade varit toppen.... så det lutar nog åt att vi också slår till med hotellnatt!



Tack för komplimangen :-) Jag var lite tveksam till att lägga in just set kortet först.... tycker jag ser lite sur ut.... men det är iallafall bättre än ett 2 år gammalt kort!



Kramkram

2008-09-16 @ 15:41:55
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack! Det kanske är försent nu när förkylning redan brytit ut?! Men jag ska absolut testa det nästa gång...förhoppningsvis dröjer det lääänge... ;)

2008-09-16 @ 21:53:04
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: ME&MY

tråkigt att det blev fel i bokningen, när man väl unnar sig sådant vill man ju att allt ska fungera felfritt, att stressa i sig maten kan man ju göra på McD. När jag och M förvlovade oss uppe i kaknäs, var maten skit.. men det låtsades vi inte om, för inget ska få förstöra stämmningen... När man går på lite "finare ställen" förväntar jag mig service för det priser de tar!



Ja, visst är det fint här i Nacka! Jag som är Gotlänska behöver närheten till vattnet för att må riktigt bra!



kram

2008-09-22 @ 08:38:56
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0