Igång

Japp, nu är allt uppochner här hemma. Men det går så låååångsamt! Jag blir knäpp snart! Vi började röja nere igår, har nog fyllt 4 sopsäcker med grejer som ska slängas. Sen kom vi av oss lite (tittade på film istället...) Idag skulle vi fortsätta men P hade beställningar att fixa och jag tänkte att då kunde jag passa på att handla lite för det ekade i kylskåpet. Körde P till Fruängen och åkte till Willys i Älvsjö för att handla. De har sån där självscanning där å det är så smidigt tycker jag. Precis när jag var klar och skulle till utchekningskassan så ringer P och säger att de har ringt från Konserthuset och konserten slutar visst om 45 min! Men det var lugnt tycke jag, jag var ju klar och skulle bara betala, allt var ju packat i påsarna. Jag kommer till kassan drar kortet och tanten säger "Det är dags för avstämning idag!" NEEEJ, jag har ju bråttom ju! F*n att det skulle vara just idag. Det tog hur lång tid som helst för jag fick ju packa upp grejerna, lägga på bandet och sen packa ihop alla 3 kassar igen. Skynda skynda till bilen in med alla grejer och lilla V. Gav bort min kundvagn med min 5 kr till en tjej på parkeringen för jag hade inte tid att gå över hela parkeringen för att lämna tillbaka den. Sätter mig i bilen, börjar köra och inser att jag ska åt andra hållet!!! SHIT! Jag är på väg hem istället för mot Fruängen där P står och utvecklar magsår :P Lyckas vända utan att bryta mot någon lag. Möter upp P och in till stan fort fort! Vi hann med 5 minuters marginal. Puh! När vi kom hem var det dags för V att sova, vi fortsatte nere på kontoret och fixade en hel del. Nu ska bara möblerna flyttas till rätt rum. Inser att vi måste köpa ett till skrivbord för jag kan ju inte låta "kontoret" vara kvar i lekrummet. Vi behöver en byrå till sovrummet och vi behöver nya möbler till vardagsrummet! Så, lägger fram mina förslag till P, han bara suckar. Försöker övertyga honom att det är bäst att vi åker till Ikea tidigt imorgon (så han inte hinner ändra sig, för jag vet att han hatar Ikea!) Återkommer med uppdatering...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Här på landet är jag inte van med självscanning och sist jag var på IKEA så hamnade jag av misstag i den kön... Det tog nog dubbelt så lång tid när jag scannade själv eftersom jag bl.a. hade massor av tallrikar och glas... när jag var klar så såg insåg jag att jag hade betydligt fler varor än som var tillåtet... Då förstod jag varför dom som väntade blängde så ilsket på mig... Oooops... :D

2009-01-11 @ 20:30:53
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0