Mitt nya jobb...

Hemmafru.
Jag pratade med x angående det där jobbet som ev. skulle bli aktuellt nu i januari. Inga vidare nyheter. Det ser inte så ljust ut tyvärr. Omstrukturering i företaget innebär att det blir svårt att hitta en tjänst till mig. Att hoppa in extra tror jag inte heller blir av, de har ju en vikarie som hoppar runt på de olika anläggningarna och hon är ute efter en fast tjänst. Gissar att hon står först i kö då...
Nä, det blir väl att söka jobb. Usch, jag mår illa bara jag tänker på det. Gå till arbetsförmedlingen, sitta och leta jobb på nätet, hoppas på att de inte "hittar" en massa skit-jobb till en som man måste tacka ja till. Hatar frågan "vad jobbar du med då?" Jag är lyxhustru ska jag säga nästa gång. Min man jobbar häcken av sig för oss båda och jag lallar runt hemma i morgonrock. Följer alla såpor på 3:an, diskar, städar, tvättar, lämnar och hämtar från dagis. Nästa följdfråga blir "MEN GUUUD, har du BARNEN på DAGIS när du är HEMMA??????" Stick och brinn blir mitt svar.

Kommentarer
Postat av: Jupp

Svara bara "ja, varför skulle BARNEN drabbas av att jag inte har ett jobb? Du tvingas väl inte sitta hemma innanför hemmets fyra väggar om din make/maka förlorar jobbet"

2009-01-21 @ 18:58:34
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Indra

jag skulle vilja vara hemmafru......vill aldrig mer jobba. Men man ska nog vara tacksam att man har ett jobb i dessa tider....kram ps. lycka till

2009-01-21 @ 22:02:40
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad synd att det inte blev någonting med det där jobbet i allafall. Nedrans lågkonjuktur. Hoppas du hittar något annat. Men förstår verkligen hur jobbigt det måste kännas. Du kanske ska börja som brevbärare ;-)

2009-01-22 @ 08:27:53
URL: http://miablogg.malmbergarna.se
Postat av: Anonym

Vad tråkigt... Hoppas att du snart hittar något annat så att du slipper arbetsförmedlingen! Kram

2009-01-22 @ 13:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0