Tvätt förvaring

Vi är i desperat behov av någon bra tvättkorg/förvaring! Nu när P sköter hemmet (jag är ju numer en arbetande mamma ;) känner jag att han skulle behöva lite hjälp med att "våga tvätta" (läs: det ska inte finnas några ursäkter till att han inte tvättar!) I dagsläget tvättar jag allt på helgerna. P har visst lite svårt för att dra igång en maskin. Han påstår att han är rädd för att jag ska skälla på honom när det blir fel. Typ att han ska krympa min favorit tröja, eller slänga med en röd strumpa i vit-tvätten osv. Allt det här ser jag som bortförklaringar (sorry älskling). När vi bodde i lägenhet och inte hade några barn var han lika ofta som jag i tvättstugan. Då visste han hur man gör. Allt från doseringen av tvättmedlet till mangling av lakan. Är det då inte lite underligt att han "glömt" hur man gör? Hur som helst tänkte jag att om man sorterar tvätten på en gång så kan det ju underlätta för honom. Skulle behöva en korg för vit-tvätt, en för svart och en för kulör-tvätt. Snyggt ska det vara också. Tips någon??

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha. Jag känner igen mig mycket väl i detta. M är nämligen precis likadan. Han har också utvecklat en plötslig skräck för att tvätta. Hmm. Något smittsamt? Vi har i alla fall köpt några väldigt bra tvättkorgar från Ikea. De är i svart tyg (diskret) och man kan dela av dem på mitten så det blir två fack. Jättelätt att sortera. Funkar bra. Tyvärr hittar jag inte den på hemsidan, hoppas inte de har upphört med den, jag som tänkte köpa en till barnen också.

2009-03-24 @ 06:41:03
URL: http://miablogg.malmbergarna.se
Postat av: Jupp

Eh? Särskiljer du på svart och kulör tvätt? Dä gör inte jag. En ljus 40 tvätt, en mörk 40 tvätt, en ljus 60 tvätt och en mörk 60 tvätt. Och det borde väl till och med maken kunna sortera? Eller? ;-)

2009-03-27 @ 19:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0