Min dag med barnen

P jobbade och barnen och jag hade en riktig fixar dag! Nu tror ni säkert jag menar att vi städat runt huset, sopat grus, planterat penseér osv... Men nej.

Vi startade dagen med en pannkaksfrukost! Att storhandla fanns med i min planering och för att motivera barnen (dvs få dem att tycka att det är KUUUUL att åka till Willys) så skrev jag tre inköpslistor. Var och en fick allså ansvara för att vi handlade det som stod på deras listor. Det funkade hur bra som helst! Men innan vi åkte och handlade svängde vi förbi centrum för att fixa A's glasögon. Han hade råkat trampa på dem när de var ute på gården på dagis. Det är nästan så att vi har blivit tjenis med tjejerna på Specsavers i centrum. Känns som att vi är där minst en gång i månaden för att justera glasögonen.

När vi ändå var i centrum så passade jag på att gå förbi frisören och kolla om han hade tid att klippa pojkarna, och det hade han. Sen förbi InterSport för att köpa nya grus-dojor till N. Imorgon är det match nämligen! Första matchen i St:Eriks cupen. Spännande!!

Handlade lite kaffe på Kahl's. Älskar Kahl's! Det är just en sån söt liten butik jag önskar att jag hade.

När vi kom hem ville barnen cykla, så jag passade på att städa här hemma. Efter middagen ville de ut igen så P och jag fick lite egentid vid middagsbordet. När vi sen skulle ropa in barnen så hade V trillat och slagit sig ordentligt. Han hade en jättebula i pannan. Jag fick panik! Det såg hemskt ut, som på tecknat ni vet när bulan sticker ut flera cm! Min panik spred sig såklart till N som blev jätteledsen och orolig. Hon tycker att det är otäckt med blod. Det blödde inte men bulan var enorm. Som tur var hade jag en påse med mjöl i frysen. Det är jättebra när man behöver kyla ner en bula. Fick tipset från dagis och det är verkligen toppen. Gör inte lika ont som när man ska kyla ner med ett paket ärtor eller liknande.

När alla hade lugnat ner sig lite poppade vi popcorn och tittade på film tillsammans. V somnade i soffan och när jag nattade A och N så fick jag höra att de hade haft en jättemysig dag idag. Då blir man lycklig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0