mamma är hemma och barnen är på dagis...oj oj!

Jag är mammaledig med V, men N och A går i alla fall på dagis. De går 5 dagar i veckan från 9 till 3. Jag har absolut inte dåligt samvete över det. Vet att det här ämnet är hett. Många tycker nog att det är helt fel. Men det skiter jag i. Det passar vår familj. N och A tycker att det är jätte kul på dagis, kul med alla kompisarna. De trivs verkligen. Så varför ska inte V (som är minstingen) få ha sin mamma för sig själv på dagarna precis som hans syskon fick?! Det är lika viktigt för honom som för de stora barnen. Så tycker jag!
Läste om en mamma som minsann hade sina äldre barn hemma när hon var mammaledig, fick en känsla av att hon inte förstod oss andra. Herregud alla är vi väl olika, eller? Varför döma? Nåja, ska försöka att inte bli upprörd... grrr...


Kommentarer
Postat av: jonna - en sån där ung mamma

tack :)

2008-04-07 @ 16:10:59
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Marie

Alla ska ha synpunkter och alla tycker att deras sätt är det bästa. För vissa kanske det är bra att ha barnen hemma, men för andra kanske det inte är det. Jag hade ju Emil på dagis även när Ebba var bebis. Hade jag fått en trea nu hade de stora fått gå på dagis. För oss har dagis varit bra för alla, både mamma och barnen :-)

2008-04-07 @ 20:07:23
URL: http://www.malmbergarna.se/emil
Postat av: Frida

jag tror att syskon behöver komma iväg på dagis...
få leka av sig och komma ifrån mamma en stund..
bara bra för själen, både för mamma o barn!!

2008-04-12 @ 22:26:50
URL: http://frida26.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0