Lite tråkigt

Ja då är "ruschen" på jobbet tydligen igång. I vår familj betyder det att P måste jobba från tidig tidig morgon till ca kl 18.30. Till en början ett par dagar i veckan och närmare jul blir det 6 dagar i veckan. Alltså kommer jag vara ensam på eftermiddagarna med våra 3 småttingar.
Mina fika och promenad vänner här på gatan ska också börja jobba snart. C ska börja med 2-3 dagar i veckan redan nästa vecka, och J börjar jobba om en månad. Gud vad tråkigt jag kommer ha det. Satt och kollade på ams.se i ren desperation idag och konstaterade att det finns inget jobb för mig. Vem vill anställa en 3 barnsmamma som har varit hemma de senaste 5 åren? Lycka till säger jag.

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Känner pricis som du, tyvärr!! Funderar på att plugga men till vad?



Ang paketkalender, är jag på jakt efter en med ringar. Så man kan knyta fast paketen, så man inte måste anpassa stoleken på paketen. I år blir det bara sonen för oss, men när tösen oxå ska få paket, är det bara att knyta olika färger på snörena så man vet vem som är vems. Såklart måste alla barn få alla dagar!! Kram

2008-11-02 @ 09:49:30
URL: http://familylife.blogg.se/
Postat av: Mli

Äsch då, nåt hittar du säkert, du är ju både ung, snygg och säkert smart! Om du bara söker extra timmar eller ev upp till deltid så kan jag tipsa om Systembolaget. Där har jag jobbat i sju år tidigare och det är ganska lätt att få extra jobb som alltid ger mer än vad kontraktet säger. Sen är det superkul dessutom. Tycker jag iaf =)

2008-11-04 @ 16:51:30
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0