Överraskning

Tio i sex igår kom P och barnen in genom dörren här på jobbet! Jag blev riktigt överraskad :) De hade åkte tunnelbana hela vägen fick jag höra. Det måste ha varit en upplevelse. Speciellt för V, han tycker att det är jättekul att åka tunnelbana. Han brukar bli lite arg när tåget måste stanna vid varje station.
När jag hade stängt receptionen så åkte vi ner till centrum och åt middag på food courten. Tänk om man hade det utbudet i centrumet hemma. Barnen ville ha hamburgare (såklart) Jag och P åt libanesiskt/thai. Meze med bland annat hummus, halloumi ost, marinerade kronärtskockor, små piroger med köttfärsfyllning, filodegsknyten med fårost,lammfilé, grillade scampi (inte jag, gillar inte räkor) med wokade grönsaker och nudlar. Sååå gott! Barnen fick några turer på "stoppa i en 10-krona och gunga på en häst" Vad sjutton kallas de där maskinerna?
Framåt halv åtta tiden åkte vi hem, jag trodde att barnen skulle somna i bilen men de höll sig vakna.
Väl hemma blev de lite gnälliga, de var ju jättetrötta!
N fick för sig att hon ville att jag skulle klippa hennes lugg kort! I flera månader har hon tjatat över att hon vill ha långt hår och lång lugg. Jag har inte riktigt gillat det här med lång lugg eftersom hon "glömmer bort" att hon måste ha hårspänne då så hon inte ser ut som ett troll. Så när hon sa att hon ville klippa luggen nappade jag på en gång! Fram med saxen innan hon ångrar sig tänkte jag. När jag hade klippt ca 4-5 cm tyckte jag att det var lagom. Men det tyckte inte N hon skulle ha kortare! Till halva pannan tyckte hon var lagom (!) Hon blev så klart arg och tyckte att jag var dum som "inte fattar någonting" Herregud, vilket temperament! Hur ska hon bli när hon blir tonåring (hjälp!)


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja det var jättekul att se er alla igen...hade kunnat stanna kvar hela dagen men som sagt en shopingtur hägrade. :)Hittade ingen stråhatt men en massa annat! :)



Tycker absolut att ni ska prova Linas matkasse! Man slipper komma på vad man ska äta, slipper handla OCH det är nyttigt! Vi är väldigt nöjda hittills.



Kramar i massor

2009-06-10 @ 22:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0