RESAN del 2.

Efter 12 dagar i paradiset var det dags att åka vidare (snyft) Vi hälsade på mammas moster som bor i en söt liten by i Kroatien. Där stannade vi i 3 dagar och bara tog det lugnt. Lite shopping han vi också med (lilla byn ligger 10 km från en mellanstor stad)

Nästa destination var BG, där stannade vi resten av tiden. Det blev många fester med släkt och vänner och lite mer shopping :) Jag fyndade massor! Köpte 3 par nya skor, väskor, hittade snygga toppar bland annat från MEXX för larviga summor. Hur kul som helst :) Rekommenderar verkligen shopping i BG! Barnkläder tyckte jag de var lite dåliga på (finns mycket roligare att hitta här hemma) men är man ute efter skor eller väskor så har man verkligen kommit rätt! N fick ett par rosa höst stövlar. Jag fick gömma dem så vi inte skulle tjafsa om varför det inte går att ha på sig skinnstövlar när det är 38 grader varmt :P Till killarna hittade jag jätte fina höst skor i skinn.

Våra två veckor flög förbi... Sista dagarna hade jag faktiskt hemlängtan (och svår internet-abstinens) Det var väldigt intensiva dagar så det var skönt att få komma hem. Borta bra men hemma bäst! Vi hade en toppen semester men nästa sommar blir det nog en vanlig "charter-resa" då vilar man nog upp sig bäst. Jag menar hade vi åkt till tex Grekland, där vi inte känner en kotte, så hade vi ju inte kunnat göra annat än att slappa vid stranden hela dagarna. Nu hade vi ju i och för sig våra 12 dagar i paradiset men det tog en del på krafterna att bila runt, hälsa på släkten, hälsa på mer släkt...(vi har stor familj där nere) och sen åka 300 mil hem till Stockholm igen. Jag älskar bilar och att få köra snabbt men nu funderar jag starkt på att köpa en cykel och låta bilen vila lite.


                                        

         

Kommentarer
Postat av: Jupp

Det är väl bara att säga som de flesta, "det är skönt att få gå till jobbet och vila upp sig efter semestern!!!"



:-D

2008-08-04 @ 12:36:00
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Indra

Välkommen hem!! Ni verkar ha haft en rolig resa. Vilka fina semesterbilder. Förstår att det är jobbigt att bila, verkligen bra gjort av Er. Tror inte jag skulle orka det. Har gjort det en gång med mamma och pappa när jag var liten. Ner till Paris och hem (med husvagn...bläää)Kramilikram

2008-08-04 @ 16:28:03
URL: http://gobisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0