Översättning...

A och N var ute och cyklade lite här utanför efter dagis. Vi bor ganska högt upp i radhuslängan så det brukar inte vara många bilar som åker här. Men idag så var det nån gubbe som skulle hämta sin tant som fick för sig att tuta. A räknade inte med att han skulle tuta precis när han cyklade förbi så han blev riktigt rädd. Jag stog i dörröppningen (ca 30 m därifrån) Då hör jag N säga "Sluta tuta så där och skrämma min lillebror!" Gubben bad om ursäkt och såg ut att skämmas lite. N kramade om A och de cyklade hemåt. När hon kommer hem så berättar hon hela incidenten med riktig inlevelse! "A cyklade och så hörde han TUUUT, TUUUT men på svenska mamma" (Mina barn är tvåspråkiga så förklaringen av vad som hade hänt var inte på svenska, men hon visste inte hur man överätter just TUUUT hihi)

Kommentarer
Postat av: Jupp

hahaha, stört-skön! :-)



Vad har de för annat modersmål? (med stor risk för att göra bort mig, jag och min enorma kunskap gällande länder och geografi och annat i den kategorin gissar jag på jugoslaviska, kan det stämma?) Pratar P oxå detta?

2008-06-13 @ 22:32:47
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Jupp

Skillnaden... det är väl stavningen då kanske... haha



Gräjt brinaje är lättare att stava till än djunajtid kingdom! ;-) Annars så vet jag inte!



Med risk för att ytterligare spä på mitt dåliga geografirykte: Serbien.... det ligger väl där nere borta vid jugoslavien va?... eller det kanske är ett av de länder som blev till när jugoslavien försvann.... eller???



Nu sitter älsklingen och hojtar något om Hetzigovina... som om jag skulle ens FÖRSÖKA stava till det? haha



Skulle ni inte till Kroatien på semester? Eller läste jag fel?



Det är nog dags att sova nu! kollar en extra gång att jag lagt kommentaren på rätt blogg



hahaha!



Vi borde träffas någon gång! =D

2008-06-13 @ 23:03:16
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Marie

Åhh vilken gullig historia. N tar verkligen hand om brorsan som en riktig storasyster :-)

2008-06-14 @ 07:54:51
URL: http://www.malmbergarna.se/emil
Postat av: Ann-sofie

Gud så snällt och omtänksamt!

Ha en bra kväll.

Kramiz

2008-06-14 @ 19:25:22
URL: http://affib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0