Tandläkare och "minidagis"

Bestämde mig för att gå till tandläkaren idag. Det känns lite småkonstigt i ena tanden. Det kallar jag otur. Jag hade ju tid hos tandläkaren för ett tag sedan men jag kom ju inte iväg. Nu är min tandläkare på semester fram till mitten av augusti. Det blev city-tandvårdsakuten = 800 kr. Tandläkaren kunde inte hitta något större fel (?) jag har ett litet "början-till-hål" på ena visdomstanden så det är väl det som känns. Han ville inte göra något åt det för han brukar inte laga visdomständer (han drar visst bara ut dem). Jag fick nåt flour-klet på tanden och fick gå hem. Nu HOPPAS jag VERKLIGEN att det inte börjar göra riktigt ont...

N hade sin kompis I här idag. Vi var i parken och lekte. När vi kom hem ville tjejerna cykla lite så de var kvar ute. Kort därefter kom en till dagis-kompis och en till... Slutade med att vi hade 6 barn här hemma! De hade jätteroligt i alla fall, och det är det viktigaste :)

Kommentarer
Postat av: Jupp

Ok.. samma intresse som mig då.... ;-)



Hoppas tanden håller!



2008-06-22 @ 22:41:58
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Jupp

Ärsh... blunda varje gång du går förbi... eller tänk att du har fula blommor som hämnd för att grannarna är så tjuriga... för det är ju grannarna som ser dom bäst, och mest! ;-)

2008-06-23 @ 17:54:59
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Lilla G

Vad kul att du fortfarande skriver!! You go girl! :)



Åååh, få mig inte att prata om tandläkare... har du hört talas om alfa blåsor? (tänkte dina ungar går ju också på och bär exotiska dagis virus som jag). Jag hade munnen full med dem förra veckan, folk skrämde upp mig att jag skulle kolla upp det, för tänk om det är tandlossning...

Åkte till tandläkaren, han konstatera att jag hade någon som hette alfablåsor, ovanligt många i och för sig, men det skulle gå över, fast det skulle göra skitont under tiden. Och smaka blod i munnen varje gång de sprack. Japp, han hade rätt. Fyyy fan, säger jag bara.

Vet du hur mycket han tog för att upplysa mig om det?

Ingenting, faktist. Visst var det gulligt? Jag blev jätteförvånad. En tandläkare som inte tar betalt när man sätter sig i tandläkarstolen. Händer inte ofta.

Ja, det var mitt lilla äventyr. :)



Kom på att jag kunde maila dig det här...men äsch.

2008-06-23 @ 22:36:54
Postat av: Indra

Hoppas du blir bättre i tanden...det där flourgrejset brukar jag få...tycker det smakar gott..men jag är ju lite speciell...Är inte du med i tisdagstema?? Det borde du nu när du har köpt en ny kamera. Kramilikram

2008-06-24 @ 14:50:06
URL: http://gobisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0