att de släppte in henne på BVC...

Vår BVC sköterska är sjuk, hon har varit borta ett bra tag :( Hoppas hoppas hon kommer tillbaka snart för den här tanten som vi får träffa istället är knäpp. Först skrämde hon upp mig ang. V's viktkurva, men sen visade det sig att hon inte hade fyllt i rätt. När jag frågade hur jag skulle göra med övergången till välling istället för babyplus svarar hon "det är väl bara att byta ut alla målen" (?) Knäpp som jag var så lyssnade jag på henne och gissa om V fick ont i magen! Självklart. Pratade med en barnläkare idag om det och hon sa att man aldrig ska byta ut allt på en gång utan blanda så magen får vänja sig. Jag frågade puckot om det men hon sa att behövs inte för båda är ju gjorda på komjölk. Men det är ju havre i vällingen, men det tänkte hon visst inte på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0