nya rutiner på dagis!

Nu har jag lämnat barnen på dagis. På N's avdelning skulle de ha samling.
Fröknarna på A's avdelning har ÄNTLIGEN förstått att eftersom mer än hälften av barnen börjar kl 9 är det smidigare att vara ute på förmiddagen.
Alltså att man på morgonen lämnar barnen på gården. Fördelen är ju att barnen kan vara ute längre på  förmiddagen och att de slipper klä av och på sig overaller, galonisar och stövlar hundra gånger.
Tidigare (typ i förrgår) var det så att de skulle ha samling inne kl 9 och sen ut för att leka i knappt en timme innan det är dags för lunch. Alltså på men ytterkläderna när man ska ner till dagis, av med ytterkläderna när man kommer till dagis, samling, på med alla ytterkläder, leka i 45 min, av med ytterkläder, lunch, sova. Jobbigt.

Tänk om man kunde få dem att skriva barnens namn på skohyllorna också! Det är 5 barn som har likadana ecco-kängor, A är en av dem. Fråga mig hur ofta vi kommer hem med fel kängor, spelar ingen roll att jag har märkt dem. Handlar det inte också om trygghet? Att barnet vet att här är min plats? De lär sig också att känna igen sitt namn. Fröknarna tycker att det är onödigt för namnlapparna trillar bara av...men hur svårt är det att sätta upp nya då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0