Jag har lyckats baka!!

Jag är inte bra på att baka. Det blir oftast fel, även om jag håller mig till receptet. Laga mat det kan jag, men baka är inte min grej, så förstå min glädje när jag precis har lyckats baka 2 tårtor! De är  till P's födelsedagsfest på lördag! Det kanske gick så bra för att det egentligen inte var så mycket som skulle bakas... bara 2 bottnar som skulle gräddas. Fyllningen var en hallon och lime mousse. Lite pyssel med moussen. Hallonen skulle passeras genom en fin sil så det blev en fin hallonpuré. Lite jobbigt när det är 1 kg hallon och jag har en mini-sil. Sen skulle det vispas en massa, äggvitor och socker, grädde, sojagrädde till A... Nu är de i alla fall klara och jag har gömt dem i frysen. Det är en överaskningsfest...



Kommentarer
Postat av: Jessica

haha, jag känner igen det.. jag kan inte heller baka, men när jag väl sätter i gång så ska det bli en 8 våningar hög brölloppstårta med egenhändigt flätade marsipankorgar eller något annat minst lika flådigt! :-) Har svårt att stanna vid negerbollar... fniss



Får man komma och smaka? Det vore riktigt trevligt. Ha en bra dag!

2008-05-07 @ 15:02:33
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Lilla G

Mums, låter riktigt gott! :) Hoppas bara P inte får för sig att leta efter något i frysen och surprisar sig själv med två födelsedagstårtor i förväg. :)



2008-05-07 @ 23:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0