Måste lugna mig när jag kör bil...

Jag blir galen på alla söndagsbilister! Problemet är att jag börjar tycka att dessa så kallade söndagsbilister har börjat synas på vägen även när det inte är söndag...hm, eller är det jag som hetsar upp mig alldeles för lätt?? Jag kan bli superirriterad på en bilist som kör 60 på 70 väg! Alltså jag kan slänga ut mig kommentarer som "HALLÅ!! KÖÖR FORTARE DIN SNIGEL!!" eller "ÅÅÅ NU ÄR DOM UTE IGEN, SÖNDAGSBILISTERNA!!" "SKA DU PUTTRA I 50 SÅ FLYTTA DIG FRÅN VÄNSTERFILEN!!" Jag svär inte när barnen är med, men nu har jag märkt att både A och N börjar peppa mig att köra om! Kanske inte så bra... Jag är noga med att hålla hastigheter, speciellt när barnen är med men jag blir som sagt GALEN på dessa som ligger under den tillåtna hastigheten. A brukar "peppa" mig till att köra om. "Fojtaje mamma, fojtaje" säger han. Då förklarar min dotter som är 4,5 år "Kör man för fort så kommer POLIIISEN och så får man ge PENGAR och då kan vi inte köpa GODIS" (vill tillägga att jag aldrig har blivit stoppad för fortkörning.)

Igår skulle jag och barnen hämta min lillebror. I motsatt riktning stod det nästan stilla, det var långa köer, då säger N "Å mamma titta vad långsamma dom är! Kan dom inte köra upp på sidan så det går fortare!" Jag försökte förklara att det går inte att köra upp på sidan, man måste hålla sig på vägen. Det är många som ska hem från jobbet så det kan gå lite långsammare då. N svarar "Det är så många som bor i Sverige så det måste bli lite kö, eller hur mamma" Ja så kan man ju se det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0