Snart semester...

P jobbar till och med midsommar. Sen blir det semester fram till mitten av augusti. Det ska bli skönt att vara lediga tillsammans. Men jag vet inte riktigt om jag ser fram emot resan. Det förväntas ju av oss att åka till BG, alla vill ju träffa barnen, speciellt V, honom är det ju inte många som har sett. Bara min mormor och min farmor. Resten av släkten är ju jättenyfikna. N och A är också förväntansfulla. Själv ser jag bara "måsten"... Det pratas ju om att sommaren i år kommer vara den bästa på 150 år. Vi borde kanske stanna kvar hemma...?
Vad ska ni göra i sommar???


Kommentarer
Postat av: Jupp

Sucka över att "tar sommaren aldrig slut" och i år verkligen mena det! ;-)



Älsklingen har bara 2 veckors semester i år, dottern 10 veckors sommarlov och sonen 4 veckors påtvingad ledighet från dagis "Det är ju bäst för barnet att vara hemma när det är sommaröppna på dagis" Jaha, sen när är det bättre att vara hemma i en miljö som INTE funkar, med en galen och hysterisk mamma, en äldre syrra som bara bråkas med och en lillasyster som kräver UPP-märksamhet 118 timmar per dygn när han själv behöver minst lika mycket och en skopa till med uppmärksamhet, än att vara på dagis som funkar? (viskar högt att det är bäst för personalen så att så många som möjligt kan få vara lediga... inget dåligt samvete här inte - "Jo, jag älskar mitt jobb att vara på dagis, men jag vill väl för faan inte jobba med andras ungar på sommaren heller.... duhh")



Nä, vad vet jag... jag är ju bara mamma till mitt barn och vet inte alls vad som är bäst..... tydligen...



Sen drar vi till USA i höst och blir borta i 10 veckor.... det ska bli gött! (tills jag inser att vi ska sitta 9 timmar på ett plan - i sträck... då undrar jag vad jag gett mig in på... ) haha



Vart bor du? Kanske skulle ta en sväng förbi mina trakter? Tror dina och mina huliganer skulle trivas ihop hehe

2008-05-27 @ 12:45:45
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja det här med semester är inte lätt! Jag har ju min familj i småland och mickes pappa har ju hus i finland så vi måste så klart åka både till finland och småland, samt hinna vara hemma lite också. Mycket åkande blir det. Ibland känns det som man vill skita i allt och stanna hemma. Men det ska verkligen bli skönt med ledighet. Jag ska ha 6 veckor, tar 2 veckor mammaledigt och 4 v semester. Skönt att man har några dagar kvar att plocka av. Hoppas ni får en skön semester hur ni än gör. Förstår att släktingarna vill se lilla V :-)

2008-05-27 @ 22:44:37
URL: http://www.malmbergarna.se/emil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0