Städning o julskinka!

Vaknade imorse med en stark lust att städa! Helt knasigt jag vet ;) Dessvärre var det ingen annan i familjen som var lika motiverad (läs P ville hellre kolla på fotboll) Men jag har mina knep. Just när det är så att han inte orkar brukar jag få ännu mer energi och påbörjar ofta storstädning. Inte bara "plocka undan", nej nej... Tänk skura golv, byta gardiner, rensa ur garderober, städa barnens rum, skrubba badrummet från golv till tak osv. Då brukar han få riktigt dåligt samvete över att han inte hjälper till så motivationen brukar komma ganska snabbt (haha) Och så blev det idag med! Vi fick en hel del gjort.
Vid 4 tiden åkte vi till mamma och pappa. Inspirerade av "fjutt-snön" köpte vi med oss en "helg-skinka" lite prinskorvar, köttbullar, julmust, julknäcke och fixade en liten julmiddag. Skinkan var ju färdigkokt så det var bara att griljera. Jättegott! Snart är det jul :)

Kommentarer
Postat av: jupp

oj... slog du i huvudet hårt någonstans? Du skulle åkt hit och fejjat lite med, det hade behövts! :-)



Jag julstädade ju redan i augusti, så jag har mitt gjort ja... haha

2008-11-17 @ 13:07:24
URL: http://veochvett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0