Falskt frimärke?

Idag fick jag ett brev från Posten. Tydligen har någon skickat mig ett brev med falskt frimärke eller frankering eller hur det nu stod. Eftersom det inte står någon avsändare så måste jag frankera nån lapp med 55 kr och skicka till Posten i Göteborg. Det hade upptäckts under en rutinkontroll. Fattade först ingenting. Vaddå falskt frimärke? Finns det folk som sysslar med sånt? Funderade ett tag på vad det kan vara för brev. Sedan slog det mig att jag budade hem ett par skridskor till N och frakten skulle gå på 55 kr och skridskorna har ännu inte kommit fram. Det måste vara det. Men vad gör man? Jag har ju redan betalat frakten på 55 kr till säljaren och 200 för skridskorna. Ska jag betala ytterligare 55 kr för att få paketet så känns det lite surt. Varför skickar man varan utan att ange avsändare? Tänkte maila säljaren men vet inte riktigt vad jag ska säga... Tips någon? Vad hade ni gjort?

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Hej, vilket enlände. Ingen avsändare är väl kanske för man vet att man satt på för lite frimärke, vilket verkar vara fallet här. För får du ett sådant brev från posten, tar de en avgift på 25:- (om det inte höjts, jobbade på postombud). Endera så mailar du säljare och frågar om paketet är postat och vad du fått hem, eller så betalar du och mailar sedan. Då vet du ju hur många frimärken som sitter på och om det är skridskorna. Tråkigt, hoppas det ordnar sig. Oj sorry vilken uppsats. Kram

2008-10-22 @ 23:12:40
URL: http://familylife.blogg.se/
Postat av: Indra

På nya Tradera kan man ju lämna omdömen om hur man tycker att frakten var, lämna iallafall negativ där. Säljaren ser inte vad man har lämnat för omdöme gällande servicegraden.

Jag skulle ha mailat dem och meddelat att det här kommer sluta i ett negativt omdöme också. För jag menar du har ju ändå bevis och ingen vill ju ha dåligt omdöme. Kram

2008-10-23 @ 19:52:37
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Lilla G

Ååå, det där förekommer alldeles för ofta på Tradera har jag hört, jag har själv varit med om att paket frankeras med väääldigt gamla frimärken, upp till 10 stycken kan de ibland klistra på, men som tur är så har alla frimärken alltid varit giltliga för mig och hållit portopriset. Det kan hända att din avsändare använder sig av samma metoder men att hans frimärken kan vara gamla, utan värde nu, eller nåt. Eller att han har frankerat för lite. Det finns folk på Tradera som säljer såna frimärken t.o.m. man betalar mindre för en viss summa pengar som frimärken värderas till. Du ska definitivt ge negativ omdöme, men maila först säljaren om vad som har hänt, han kanske har en förklaring.

2008-10-23 @ 20:58:58
Postat av: Marie

Det kan vara så att man tar gamla frimärken och återanvänder dom. Det kan vara det som menas med falska. Alternativt så är brevet underfrankerat. Förstår att det känns surt. Jag vet inte hur du har gjort, det har ju gått några dagar, men jag skulle mejla säljaren och berätta vad som har hänt. Säg att du vore tacksam om hon kunde stå för den kostanden eftersom hon 1. Valt att frankera med gamla frimärken, eller underfrankera samt 2. inte angett sin avsändare. Om du får ett negativt bemötande skulle jag ge ett neg. omdöme på tradera.

2008-10-26 @ 05:57:30
URL: http://miablogg.malmbergarna.se
Postat av: Jupp

Nyfiken jag blir... hur gick det? Fick du någon rätsida på det????



Föresten... I'm back, and ready to blogga igen. Gissa om jag haft abstinens!

2008-11-07 @ 20:52:59
URL: http://veochvett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0