BVC x 3

Imorse hade vi tid på BVC. N skulle på 5 års kontroll, A på 3 års kontroll och V skulle vägas och mätas. N fick ett vaccin också, hon var jätteduktig! Lite skraj var hon, protesterade och skrek lite innan men sa inte ett knyst när sjuksköterskan väl stack henne. Kompisen E hade varit och tagit samma vaccin bara för någon dag sedan och hennes mamma hade smörjt med emla salva innan. Det tänkte ju inte jag på (dålig mamma?) att man kunde göra... Hur som helst så funkade det utan också.
A var svårflörtad. Han skulle ju visa hur duktig han var på att rita och prata men han satt tyst som en mus och ville inte rita :P Men det släppte när vi började prata om lilla V istället. När han skulle vägas och mätas så började A babbla på om allt möjligt! Han till och med ritade en jättefin teckning. Alla 3 barn följer sina vikt och längt kurvor. Jag däremot verkar ha krympt. A ville inte ställa sig mot väggen så vi kunde kolla längden, så när jag då visade hur man mätte sig visade det sig att jag är 161,5 cm...jag som är övertygad om att jag är 163! Så står det ju i passet och det måste ju bara stämma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0