Föräldramöte och "skördefest"

Igår kväll var det föräldramöte på dagis (eller förskolan om man ska vara duktig och säga rätt) De berättade om allt nytt och roligt som femåringarna får vara med om nu när de har UPPEVILAN. Ända sedan N började på stora avdelningen (när hon var 3 år) har hon läääängtat till uppevilan. Liggvilan var det värsta med dagis tyckte hon! Då måste man ligga på sin madrass och lyssna på någon tråkig saga och vänta och vänta och vila och vila och vila jätte länge! Men nu får de lära sig bokstäver. Att bokstäver bildar ord som bildar meningar... Tydligen jättespännande :)
Det är mycket man får göra som femåring, gå på idrott, Vilse (barnen lär hur de ska göra om de skulle gå vilse i skogen), Trulle (det är något troll som de får låna hem lite då och då), till vintern blir det skridskoåkning... ja som sagt massor av skoj.
På mötet skulle det också väljas ut nya representanter till föräldrarådet. När den frågan kommer upp blir det alltid lika lång pinsam tystnad. Jag hatar när det blir så där, jag kan inte bara sitta tyst och pilla med tepåsen eller röra i kaffekoppen och stirra ner i bordet som nästan alla andra gör. Och vad leder det till? Precis, jag är nu med i föräldrarådet :P
Men det kanske inte är så hemskt när man tänker till. Jag kommer ju snart ha 3 barn där och det kan ju vara bra att få vara med och bestämma lite!


I eftermiddag är det "Skördefest" på dagis. Meningen är att man ska baka, plocka svamp, koka sylt eller nåt sånt och ta med sig dit för att de sen ska sälja det till oss föräldrar. Pengarna de får in brukar gå till nån rolig utflykt. Vanligtvis brukar mitt bidrag vara att jag köper det mesta som säljs (lite för att kompensera att jag inte har kokat sylt och så...) MEN i morse lämnade jag in mitt bidrag: 3 burkar med hemlagat äppelmos! Det ni! Hoppas bara nån vill köpa det...


Kommentarer
Postat av: Sandra

vad duktig du är som gör egen äppelmos, det är ju supergott med hemmagjort sylt/äppelmos!

2008-09-26 @ 19:15:08
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Lilla G

Jag är sååå stolt över dig att det inte är klokt! Du skrev förskola, och jag vet att du alltid säger dagis. Du är med i föräldrarådet, och jag vet ju huuur mycket du ville vara med...och bara det gör att denna förskollärare skiner som en sol och skrattar lite retsamt för att du ändå ställde upp, och så sist men inte minst, hemmagjord äppelmos!!

Det vill jag smaka på, btw.

Stora kramar till dig gumman!

2008-09-26 @ 23:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0