Inredningsparty

I söndags var jag på ett inredningsparty hos grannen. Hur trevligt som helst. Sitta och småprata, äta och dricka gott samtidigt som man handlar lite inredningsprylar. Jag kan bara inte komma på vad företaget hette, men de hade fina grejer i alla fall :) Jag köpte lite allt möjligt, paketet borde komma idag eller imorgon.
Det knasiga var att tjejen som sålde hade varit med och budat på vårat hus! Men det var vi som fick det, tydligen hade de varit sååå besvikna och hon tjatade på en del om det där. Blev lite för mycket till slut tyckte jag. Det gick lite knepigt till när vi köpte... Vi budade mot en nisse som drog sig ur efter att vi hade hoppat av, vi tyckte att det drog iväg för mycket. Dagen efter ringde mäklaren och berättade att huset var vårat om vi fortfarande var intresserade eftersom de som lagt det högsta budet drog sig ur. Men enligt den här tjejen som sålde prylarna hade de varit på "andra plats" så mäklaren skulle ha ringt dem istället. Hon fattade inte hur det kom sig att det var vi som fick det. Och det där tjatade hon på om i skämt då men som sagt, det blev lite för mycket till slut.
Jag som hade kryssat i rutan om att ha en egen visning hemma hos mig :P Det var innan vi började snacka om hus, funderar på att avboka den där visningen hos mig...eller gömma lite vitlök eller timjan i hörnen. Enligt mormor ska det hålla onda andar borta *haha*


Kommentarer
Postat av: Misen

Vilket sammanträffande... Jo, det är fem veckor kvar ungefär (BF 7:e nov)Så det kanske är ett utslag av boande. :)

2008-09-30 @ 13:00:50
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: fia

hih ja den va bra om vitlök och onda andar ..

2008-09-30 @ 16:33:44
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: S@tu

Hmmm.... det låter som att den mäklaren inte hade riktigt rent mjöl i påsen :-/

2008-09-30 @ 17:13:23
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Indra

Haha..ja det där lät ju inte kul. Säljaren kanske ville att ni skulle ha det. Det är ju de som avgör.

Har sett lappar om de där inredningspartyn, heter det inte något med innerum eller dyl. Fast det kanske finns flera olika. Kramilikram

2008-10-01 @ 22:31:46
URL: http://gobisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0