Kvällen (tjafs, mys & ångest)

A åkte hem till mormor och morfar. Han ska sova över där. N ville stanna hemma med oss (!) hon brukar annars älska att gå till mormor och morfar. Vi har tjafsat HELA dagen idag så det känndes skönt att hon ville stanna hemma. Det blev en mysig kväll :) P kom hem vid fem-tiden, han och V satt och lekte med klossar (favorit just nu) och jag och N lagade spaghetti och köttfärssås. N fick välja mat. Efter maten nämnde P att han skulle vilja ta ett bad och V sken upp! Han förstod att det pratades om att bada och han verkligen älskar att bada. Han kröp bort till grinden i köket och stod och hängde vid grinden och ville ner till badrummet. Han sa till och med ordet bada!! Efter badet satte vi oss i soffan och myste med lite lördagsgodis. P somnade på soffan med fotbollen på TVn. Jag N och V la oss i sovrummet och kollade på ett bandat avsnitt av Idol. Nu ligger barnen i våran säng och sover sött. Själv känner jag mig inte det minsta trött. Ärligt talat är jag lite orolig över att somna...vill inte vakna med ångest igen. Oftast kommer det efter att jag sovit ca en timme. Då brukar det hända att jag vaknar och känner en obehaglig ångest/oro i hela kroppen. Hjärtat bultar och jag kan inte komma till ro. Fattar inte vad det är med mig. Är det kroppen sätt att säga ifrån nu igen? Jag fattar tydligen inte när jag är utmattad utan kroppen/sinnet måste ge mig såna här ångest-attacker på nätterna för att jag ska fatta att det är dags att ta det lugnt. Visst är jag knasig...

Kommentarer
Postat av: ME&MY

men guud jag känner ju så, det har jag aldrig gjort innan och så läser jag detta inlägg just idag..

Varför mår man så?



2008-09-11 @ 22:11:44
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0