Bra med hjälm...

Igår var det riktigt halt på vägen ner till dagis. Plogbilen hade precis hunnit ploga utanför oss men inte hälla på sand. A och N var glada över att det kommit så mycket snö! De hade med sig sina hjälmar för vi gissade att det skulle få åka pulka på dagis. A småskuttade ner mot dagis bärandes på sin fina hjälm. Gång på gång fick jag påminna honom att det var halt och att han skulle ta det lugnt så han inte skulle ramla och slå sig. Men han var för ivrig så han kunde bara inte låta bli... nån sekund senare trillar han ordentligt. Jag blev lite orolig men vågade inte riktigt visa det, tänkte bäst att se hur han reagerar först. Han tittar på mig och säger "ingen fara mamma, det gjorde inte ont! Jag hade ju hjälmen!!" Lilla gubben, ja det stämde ju, men han hade hjälmen i handen inte på huvudet ;)

Kommentarer
Postat av: Indra

Haha...barn är så roliga. Hoppas att allt är bra. kram

2009-02-26 @ 16:36:50
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hihi... Hoppas att ni får en trevlig helg!

2009-02-27 @ 22:24:19
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0