Omställning

Då har jag jobbat en hel vecka. Tre dagar har jag jobbat från 09.30-18.00 och två dagar 07.30-15.00. När jag har börjat sent är det jag som har lämnat barnen på dagis, annars är det P som lämnar och hämtar. Han lagar mat, diskar, städar och allt annat skoj som jag har sysslat med i över 5 år! Han säger att han inte hinner något annat än att diska! Det är verkligen en stor omställning för oss alla. Barnen är vana att ha mig hemma, lite jobbigt när jag inte kommer hem förrän vid tjugo över sju de dagar jag jobbar sent. Men lilla V har kommit sin pappa mycket närmare. Tidigare var det bara jag som dög men nu kan han välja att krypa upp i P's knä istället för att stå och dra i mig :) Känner att vi måste få in lite nya rutiner så att inte lördagarna och söndagarna bara går åt att städa, handla och vika tvätt... Tips någon??

Kommentarer
Postat av: Jupp

Gå ner på stan och handla en säck eller två med "extratimmar". Det är bra om dygnet fylls upp med åtminstånde 8 extratimmar... då kanske du hinner det du ska..... :-)



Annat bra tips är väl att köra med batikkläder... sånna som SKA vara skrynkliga. Då slipper du stryka.



Laga dubbel sats med mat på helgen. Medans du lagar spaghetti och köttfärssås slänger du ihop en lasagne som du sedan har i kylen till tisdagen.



Attans där kom det med en sån där "åh-så-präktig-du-är-då-tips" ... inte meningen... fniss

2009-03-01 @ 13:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0