Fredag morgon

Jag hade världens migrän anfall igår kväll. Det kändes som om någon slog mig i huvudet med en hammare gång på gång. Jag la mig tidigt men kunde inte somna förrän framåt tolv tiden. Bestämde mig imorse för att ta igen lite sömn och ta bilen in till jobbet istället. Vilket betyder att jag kunde sova i en extra timme. Ta det lite lugnt med barnen på morgonen. Äta en mysig frukost alla tillsammans... Visst låter det härligt?
Det här är verkligheten... N blev riktigt sur över att hon inte skulle få äta rukost på dagis med kompisarna. A ville inte ha frukost, han var inte hungrig. V däremot ville ha både pannkakor (vi hade kvar några från dagen innan, tro inte att jag är supermorsan som hinner steka pannkakor till 3 ungar på en vardagsmorgon), gröt och macka. Det slutade med att han knappt åt något alls. A ville gå ut och leka. Han klädde på sig själv (!) och gick ut. Självklart ville ju V också gå ut då. Men han kan inte gå ut själv, och A är för liten för att kunna ha koll på lillbrorsan. N kunde inte välja kläder. Ingenting passade. Skorna var antingen försmå eller förstora. Jag höll på att bli gaaaalen! Precis när jag tror att hon äntligen är klar att gå så får hon ett ryck och sparkar av sig skorna och tar av sig jeansen. De sitter inte bra! Klockan tickar...tiden går. Det slutar med att jag får stressa för att hinna i tid till jobbet, hinner inte få i mig någon frukost. Det är ingen fara tänker jag, jag hinner äta frukosten på jobbet. Det blev inte så heller. Men jag fick i mig en halv latte i alla fall. Man får vara glad för det lilla :)



Kommentarer
Postat av: Karin

Kan bara säga en sak...jag känner med dig, stackare!!! Som du skrev, det låååter mysigt men i verkligheten så... Hahaha!

Skönt att du äntligen fått mail! Jag reply:ade på ett du skickat till min hotmail, fick du svaret på det??

2009-05-29 @ 16:59:28
Postat av: gladulle

Ja det är ju inte alltid som barnen tycker att man kommer med så bra idéer.

Mina barnär små vane "djur" alltid samma procedur varje vardag morgon så går det bra, blir det något annorlunda då kan det bli helt fel hela dagen



2009-05-29 @ 20:37:51
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0