Det blev en liten paus...

Det var visst länge sedan jag var här inne och skrev! Dagarna flyger fram, tänk att snart är det november månad! På jobbet pratas det redan om jul-ledigheten. När vi ska vara lediga och när vi kan jobba. Det var ju inte länge sedan vi kom tillbaka från semestern!

Annars så är allt bra med oss :)

N trivs jättebra i nya förskoleklassen! Hon har lärt känna nya kompisar och tycker att det är roligt att gå till skolan. Ikväll när jag kom hem från jobbet hjälpte jag henne med veckans läxa. De skulle välja ut en av sina favoritböcker och skriva vad som är så bra med just den boken de valt ut. Hon är så söt! Tycker att det är roligt med läxor och önskar att de hade fler än en i veckan.

A var på 4 års kontroll förra veckan. Han visade att han kunde hoppa på ett ben, gå balansgång, rita en gubbe, räkna osv. Hörseltestet gick bra det fick han godkänt på men syntestet måste vi komma tillbaka och göra om. Han såg inte de minsta bokstäverna med höger öga. BVC sköterskan sa att det kan vara att han var trött, hoppas det. Vi får se om några veckor när vi ska tillbaka.
Hon tycket också att jag skulle boka en tid på Barnläkarmottagningen och kolla upp varför A är så mörk under ögonen. Jag har på påpekat det för henne tidigare och för minst två andra barnläkare men det har alltid nonchalerats bort. Men nu var det hon som förde det på tal. Det kan göra mig så irriterad! När ingen vill lyssna, utan de letar ursäkter hela tiden. Han är nog bara trött osv. Hon började prata om att han kanske har järn brist. Vi får se, hoppas att det är något så enkelt som järnbrist! Jag ska ringa och boka en tid för provtagning imorgon.

V var hos tandläkaren för första gången idag. Det gick väl sisådär, han vägrade öppna munnen! Eller jo, han öppnade den när han skrek, så de hann se några utav hans tänder ;)
Min lilla minsting har flyttat från småbarnsavdelningen till mellan avdelningen på förskolan. Munnen går i ett på honom! Han pratar och pratar och pratar! Sjunger och busar :)

Mina underbara barn! Mamma älskar er massor!!!



Kommentarer
Postat av: Karin

Man kan riktigt känna vilken stolt mor du är!!

Kram på dig så kanske vi ses på torsdag

2009-10-20 @ 22:39:26
Postat av: Marie

Vad roligt att det har gått så bra för N att komma in i nya klassen. Emil var ju också ny i sin klass och det funkar inte fullt så bra tyvärr. :-( Ett tag ville han inte alls gå dit men nu går han i alla fall utan protest, men han säger att han är ensam och har inga kompisar. Deppigt! Kul att N har läxor också, det har inte vi. Hos oss känns det mest som lek och väldigt lite skola... hur stor är N:s klass?

2009-10-28 @ 19:34:09
URL: http://miablogg.malmbergarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0