Lämning på skola och dagis

Idag fick vi hjälp av barnens kusin med lämning på dagis och skola, P har massor att fixa med på jobbet och jag behövde jobba tidigt för att hinna med Luciafirande på skolan. Tänk att alla tre barnens luciafiranden klaffar perfekt i år! A hade idag, V har imorgon kl 15 och N har imorgon kväll kl 18. Kunde inte ha planerat det bättre själv.
För världens finaste kusin gick det inte smärtfritt att lämna på skola och dagis. A blev ledsen och ville inte stanna på skolan. Fröken fick hålla fast honom och det var inte helt lätt för S att gå därifrån. När de började närma sig dagis så blev V väldigt tyst. De hann inte ta mer än ett steg in på gården och så började han störtgråta.
Jag hade ju pratat med barnen flera dagar innan och förberett dem på att S ska lämna dem på dagis och de kan inte följa med henne hem utan de ska vara på skola/dagis.
När jag hämtade V så "skvallrade" han på A, sa att han hade inte lyssnat på mig utan han hade gråtit och sagt att han inte ville vara kvar på skolan. Han ville hem med S. Jag berättade för V att jag minsann hört att han också varit ledsen. "Jo mamma men jag SA inte att jag inte ville! Jag bara grät! Mitt lilla hjärta... Jag menade ju bara att de inte skulle bråka med S utan vara snälla och lyssna på henne när hon sa att det var dags att gå. Det är ju klart att man kan bli ledsen, det kan de ju inte rå för....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0